Sidder og tænker på om ikke det er "Advocate" der også tager øremider..? - jo det var det: "Google er din ven"
For i så fald, kan de jo evt. behandle den besøgende hund forebyggende?
/Mette
Har lovet naboen at spørge herinde....
Vores nabos hund har netop fået konstateret øremider og er selvfølgelig blevet behandlet for dem (i mandags)...Sagen er at de i næste uge skal være hundesittere for deres søns hund og nu er lidt nervøse for om den kan blive smittet med øremiderne?
Miderne *kan* jo i visse tilfælde kravle ud af ørerne og fx lægge sig på hundens liggesteder... og godt nok er hundens kurv og madras rengjort, men det hjælper jo ikke når nu Micca også ligger på gulvtæppet...
Både de og jeg har forsøgt at finde ud af sådan en øremides livslængde uden værtsdyr, men kan intet finde - og Husum Dyreklinik kan heller ikke svare på spørgsmålet efter hvad naboen fortæller...
Nogen herinde som kan svare på om det vil være ok at passe sønnens hund - eller om der lynhurtigt midt i ferietiden skal findes en anden løsning?
(Har egentlig lidt ondt af Micca - den hund skraber simpelthen alt til sig! En gang ringorm, ikke mindre end to gange med skab og nu også øremider! )
Edit; Micca er behandlet med et spot on-middel ved navn Stronghold eller Stronglive - kan ikke huske det præcist...
Sidder og tænker på om ikke det er "Advocate" der også tager øremider..? - jo det var det: "Google er din ven"
For i så fald, kan de jo evt. behandle den besøgende hund forebyggende?
/Mette
Mette Mejdahl (29-07-10)
Hm - som jeg forstår Pia, så er øremiderne på Micca sikkert allerede døde?
Og *hvis* der kravler nogen på hende (fordi de har ligget i sofaen eller gulvtæppet), så vil de også dø ret hurtigt?
Mette... siger du at man *kan* behandle forebygggende - eller teoretiserer du bare?
Det vil jo være det allerletteste - nemlig bare at give sønnens hund en omgang forebyggende...
Jeg har søgt men kan simpelthen ikke finde nogen oplysninger om det her - og heller ikke om midernes mulige levetid uden et værtsdyr?
Jeg har kigget i mine notater, og jeg kan ikke finde noget om at vi behandlede mere end en gang, og jeg er ret sikker på at jeg ville have skrevet det ind, da det var en drægtig hun vi behandlede. Der er jeg normalt meget omhyggelig med at få skrevet ALT, så mon ikke de der må have været på afveje også døde af kuren.
Hun var i øvrigt den eneste der havde problemet, ingen andre havde det mindste spor, så det med at de i den grad smitter, den er jeg altså ikke på mere. Dr. dyr var på overarbejde i forbindelse med et hjemmebesøg med vacciner, for hele flokken blev tjekket igennem![]()
Nej... det er som sagt min nabo - og mit spørgsmål er affødt af den der berømte snak over hækken, hvor jeg så sagde at jeg kendte et sted, hvor man måske nok vidste mere![]()
Man var en smule på den netop fordi man skal passe sønnens hund...
Nå, ja... og lige har haft datterens nyindkøbte hundehandler fluff-hund på uplanlagt ferie i ca 3 uger ... jeg foreslog at man lige fik undersøgt den lidt nærmereog gav mit uforbeholdne bud på hvorfra de der øremider nok kom!
Vi behandlede vores staldkat forebygge med Advocate mod øremider, og vi så dem aldrig siden.
Til gengæld er jeg rigtig meget på den med, at de smitter. I 4 stive måneder behandlede vi. Vi dryppede, rensede, kontrollerede hos dyrlægen, han behandlede, og vi fortsatte. Det føltes som en evighede!!! Gennem hele perioden skiftedes kattene til at være fri/inficerede - bortset fra 1! Hende som ikke mængede sig med de andre, ikke sov samme stedder o.s.v. Hun havde aldrig øremiderne.
Først med Advocate blev vi fri, og siden da har mit foretrukne bud mod øremider været Advocet (men jeg kender ikke til Stronghold)
Har lige mødt naboen på morgenturen... sønnens hund bliver passet et andet sted i ferien - men tør ikke at tage den ind pgr smitterisiko.
Og ja, ganske rigtigt... datterens hundehandlerhund var fyldt med mider!!!så voldsomt at det havde sat sig til øregangsbetændelse... stakkels hund!