+ Besvar emne
Viser resultater 1 til 10 af 10

Emne: farlige katteracer??

opdrætter med hjertet dkkorat's avatar
    Registreringsdato
    30-10-07
    Sted
    2900 Hellerup
    Kaldenavn
    Camilla

Fniiis / Enig

farlige katteracer??

I et svar til en hundeejer, som har stillet spm til Malene Harpsøe om det nye hundeforbud, svarer Malene Harpsøe således - den interessante sætning i katte-relateret sammenhæng er fremhævet af mig...

Selvom et forbud ikke har virket lige effektivt i de lande, hvor man har indført et forbud, så forhindrer det ikke Dansk Folkeparti i at støtte et forbud. Vi ser fordele i forbuddet, idet dette vil begrænse antallet af farlige hunde i Danmark, hvis man kobler forbuddet sammen med andre initiativer. Antallet af farlige hunde er eksploderet. Antallet er rent faktisk 20-doblet på 15 år, og når vi så samtidig oplever mange angreb fra kamphunde i Danmark, så skulle vi være nogle useriøse politikere, hvis vi ikke ville gøre noget ved det. Det er jo en politisk vurdering, og i Dansk Folkeparti har vi vurderet at det var vejen at gå.

Dansk Folkeparti anerkender vi, at alle hunde kan blive aggressive og bide. Men i Dansk Folkepartis optik er der hunderacer, som er farligere end andre racer. Ligesom der er katteracer, som er farligere end andre katte. Vi mener det er god dyrevelfærd at sikre, at farlige hunde ikke skambider hunde og andre dyr, samt at det er god menneskevelfærd, at farlige hunde ikke skambider børn og voksne.

Som politiker må man nogle gange tage svære beslutninger. Det har ikke været nemt at være politiker i denne sag. Men vi har nøje vurderet sagen og kommet frem til, at vi gennem et forbud og andre initiativer kan nedbringe antallet af farlige hunde i Danmark og dermed også hindre bidskader.

Du skriver i din henvendelse: "Regeringen har valgt at gennemføre, denne hundelov, på trods af at alle eksperterne var imod et forbud, på trods af at alle fakta fortæller at disse racer ikke tæller mere, og nogle slet ikke i statistikken end andre racer, ej heller er de mere "farlige" end en retriever, som den store Tyske undersøgelse slog fast."

Statistikker er gode, hvis de er pålidelige. Jeg har endnu ikke stødt på en pålidelig statistik, bl.a. i forhold til bidskader. Men hvis du ligger inde med en sådan, så modtager jeg den gerne.

Du skriver endvidere i din henvendelse: "Man gennemførte på trods af at de 3 fra JM som stemte for, blev nedstemt af flertallet, er det, det I forstår ved demokrati ?"

Jeg formoder, at du her henviser til regeringens hundeudvalg. Selvfølgelig har de enkelte medlemmer i hundeudvalget både stemmeret og ytringsfrihed, men hundeudvalget er ikke Folketinget, og det er i Folketinget, hvor der skal findes flertal for et lovforslag, hvis det skal vedtages.

God sommer!

Med venlig hilsen,

Marlene Harpsøe
    Dyrevelfærdsordfører
    Dansk Folkeparti
    Hvad snakker konen om?? Farlige katteracer?? Det kan da ikke være tamme racekatte, hun mener?? eller?? Kan vi nu også se frem til deciderede forbud mod diverse katteracer?? Bør Felis Danica, TICA og CFA være proaktive og tage fat i denne sætning??
    Camilla/dkkorat www.korat.dk

I am not as stupid as you apparently think I am. I just am letting you feel smart for a change!

se billeder http://www.facebook.com/home.php?ref...7&id=755235679 - opdateret d.17.8.10

Bruger Mette Mejdahl's avatar
    Registreringsdato
    26-01-09
    Sted
    Linå, Silkeborg
    Kaldenavn
    Mette

Fniiis / Enig

Sv: farlige katteracer??

Uden at kende detaljer mv. tror du så ikke der tales om Savannah, Genetter mv.?

Jeg kan da ikke forstille mig at der er tale om racer indenfor vores tamkatte..?!

/Mette

Kig også ind på Kattehandel.dk

Sundby Sia-taler Service Ann R's avatar
    Registreringsdato
    27-10-07
    Sted
    Islands Brygge, København S
    Kaldenavn
    Ann

Fniiis / Enig

Jeg tror måske konen roder rundt i racer og arter og tænker på store katte. Men ligemeget hvordan man vender det, lyder det nu som noget vrøvl
    Knus fra Ann, Greven, Ladyen og Tullen

Kig også ind hos kattehandel.dk
    Husregler:
    Al gang foregår i løb. Alt løb foregår i sprint. Sprint foregår på væggene. Bøger og andre papirvarer nedlægges og bidmærkes uden nåde..

4. Enig Dorte, Pil, Ann K, Slambert, Mette Mejdahl var enig(e) i dette indlæg.
    Bevinget proletar Pil's avatar
    Registreringsdato
    27-10-07
    Sted
    Sydsjælland
    Kaldenavn
    Pil

Fniiis / Enig

Vorherrebevares!

Hvor er jeg dødtræt af politikere, som udtrykker sig med ekspertmine om alt mellem himmel og jord, mens deres manglende viden skriger til himlen.
    Pil (48)
    Bearcloud Maine Coon Cats (DK Castle Rock 1997-2007)
    CFA, TICA, MCBFA Breeder Member

Viking Cats er for alle katteelskere. Bliv fan på Facebook

6. Enig burrus, Teresa, vibsrusblue, Kirstejn, Con Meo, Joy, Timian, Slambert, Camilla, Ann K var enig(e) i dette indlæg.
  7. Følgende 2 brugere siger tak til Pil for dette indlæg:

Camischa (03-08-10), Con Meo (31-07-10)

Superbruger Dorthe Andersen's avatar
    Registreringsdato
    18-05-08
    Sted
    Vordingborg
    Kaldenavn
    Dorthe

Fniiis / Enig

Jeg synes man må lytte til den kloge kones udtalelser. Vi har fx. set at der findes en europæisk vildkat i dyreparken Nordens Ark i Sverige. Den så ikke venligt stemt ud. Jeg tror nok lige man skal have respekt for hvis den brød ud, lejede en kano og sejlede herover og blev gjort til kampkæledyr af nogen af dem der med hængerøvsbukser og kæder om halsen.

http://www.nordensark.se/vaara-djur/...eisk-vildkatt/

En lurende fare..og så endda i nabolandet...hegnet ind, men man må gerne lade fantasien løbe af med sig når man er polemiker..politiker.
    Be realistic - plan a miracle!!
    Visit our blogish website.

Registreringsdato
    27-10-07
    Sted
    Kaldenavn
    Ann

Fniiis / Enig

Citer Oprindeligt indsendt af Dorthe Andersen Se indlæg
    Den så ikke venligt stemt ud. Jeg tror nok lige man skal have respekt for hvis den brød ud, lejede en kano og sejlede herover og blev gjort til kampkæledyr af nogen af dem der med hængerøvsbukser og kæder om halsen.
    Altså, så længe den skal leje en kano i stedet for at svømme - rygcrawl! - så er den da ikke sej nok!
    Ellers interessant ide..

Husregler:
    Al gang foregår i løb. Alt løb foregår i sprint. Sprint foregår på væggene. Bøger og andre papirvarer nedlægges og bidmærkes uden nåde..

HØJGRAVID BIRMAHUN HAVES - JUBII Con Meo's avatar
    Registreringsdato
    28-10-07
    Sted
    Dons v/Kolding
    Kaldenavn
    Heidi

Fniiis / Enig

Citer Oprindeligt indsendt af dkkorat Se indlæg
    I et svar til en hundeejer, som har stillet spm til Malene Harpsøe om det nye hundeforbud, svarer Malene Harpsøe således - den interessante sætning i katte-relateret sammenhæng er fremhævet af mig...

Hvad snakker konen om?? Farlige katteracer?? Det kan da ikke være tamme racekatte, hun mener?? eller?? Kan vi nu også se frem til deciderede forbud mod diverse katteracer?? Bør Felis Danica, TICA og CFA være proaktive og tage fat i denne sætning??
    Hej Camilla

jamen den er nu altså god nok - en birmaer kan være af den mere aggressive art - jeg er lige blevet kradset på arm og fod, og et "alvorligt " bid i den ene tå....(øhhh jeg kunne altså godt mærke det ganske lidt) af vores 5 uger gammel killing. De killinger er særlig aggressive. De bider hinanden fra ca. 2½ ugers alderen, og når de parrer bider de også hinandne...ja de voksne altså - her ses hannerne bide hunnerne i nakken..puha det er farligt, og der er set tilfælde af også, at hunner bider sine artsfælder også ...i nakken....
    Desuden har vi en birma, som hedder Dræberkatten...ja egentligt hedder hun et flot stamnavn, men det er bare falsk varebetegnelse - hun var nemlig i sine unge dage ægte dræber.....har dræbt fluer og pillet briller af menneske, som knurrede some n arrig kat - desuden har hun langet ud efter folk, som tager alt kontakten fra hende, når de taler med hendes mor - så bliver hun en dræber..

SÅ jeg finder de ord mere seriøse end så mange andre politikers mund"lort".....

Nej Camilla - jeg er rystet som dig - og ovenstående er ment som en joke....godt nok taget fra virkelighedens værden her i huset - men nu er det kun vores huskat, som kan komme for skud, hvis der bliver lavet en kattelov mod særlig farlige katte. Hun holder nemlig vores grund fri for andre katte og hunde, og vi aner ikke hvad der er blandet i hende, og kan ikke dokumentere, at det ikke er den "mere farlige katterace" som er I hende........

PS....meld jer på Camillas facebookgruppe om dette emne.....

Hilsen Heidi

PS....lov mig ALDRIG at offentliggøre, at vores katte tager mus, fugle, frøer, fluer, regnorm, edderkopper mv....det kan være det betragtes som særlig farlig adfærd
    * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *
    Vi har skønne killinger til salg - født 20 juni og 19. juli

www.conmeo.dk

*en birma skal ikke kun ses på billeder - den skal opleves*

Registreringsdato
    27-10-07
    Sted
    Kaldenavn
    Ann

Fniiis / Enig

Husregler:

12. Fniiis Doughnut, Mette Mejdahl, Ann K, Pil fniste af dette indlæg.
    opdrætter med hjertet dkkorat's avatar
    Registreringsdato
    30-10-07
    Sted
    2900 Hellerup
    Kaldenavn
    Camilla

Fniiis / Enig

Citer Oprindeligt indsendt af Con Meo Se indlæg
    PS....meld jer på Camillas facebookgruppe om dette emne.....

Jeg har ingen facebookgruppe om emnet, men der findes en, som man kan vælge at støtte om...
    Camilla/dkkorat www.korat.dk

I am not as stupid as you apparently think I am. I just am letting you feel smart for a change!

se billeder http://www.facebook.com/home.php?ref...7&id=755235679 - opdateret d.17.8.10

HØJGRAVID BIRMAHUN HAVES - JUBII Con Meo's avatar
    Registreringsdato
    28-10-07
    Sted
    Dons v/Kolding
    Kaldenavn
    Heidi

Fniiis / Enig

Citer Oprindeligt indsendt af dkkorat Se indlæg
    Jeg har ingen facebookgruppe om emnet, men der findes en, som man kan vælge at støtte om...
    sorry....så var det fordi jeg blev inviteret af dig... ja hurtighed har jeg ikke altid...

NÅ men her er gruppen jeg taler om...kan slet ikke se hvem som er stifter - http://www.facebook.com/#!/pages/Bev...35823593120808

KH Heidi
    * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *
    Vi har skønne killinger til salg - født 20 juni og 19. juli

www.conmeo.dk

*en birma skal ikke kun ses på billeder - den skal opleves*

+ Besvar emne

Regler for indlæg

• Du må ikke poste nye emner
  • Du må ikke skrive indlæg
  • Du må ikke vedhæfte filer
  • Du må ikke redigere dine indlæg